Komentarze: 0 ; Głosów: 1

Autor: Magdalena Połczyńska
Data publikacji: 23-10-2019 10:50
Data modyfikacji: 20-01-2020 18:09

Ile kalorii ma kawa?

Śmiem twierdzić, że niewiele osób zastanawiało się, ile kalorii ma kawa. Ma to szczególne znaczenie dla tych, którzy przestrzegają dietę, dbają o linię, prowadzą zdrowy tryb życia. Dzisiaj dowiesz się, czy kawa jest niskokaloryczna, czy może jednak jest inaczej. Zapraszam!


Czy kawa ma dużo kalorii? Odpowiedź na to pytanie z pewnością zaciekawi smakoszy tego napoju, jak również osoby odchudzające się.

Różne rodzaje kaw niejednokrotnie umilają spotkanie z przyjaciółmi i nie tylko, ale picie jej zwłaszcza w dużych ilościach ma znaczenie.

duża liczba ziaren kawy

Ile kalorii jest w kawie?

Kalorie (kcal) to inaczej wartość energetyczna danego produktu. Sprawdzanie kaloryczności jest niezbędne do utrzymania właściwej masy ciała. Czy kawa tuczy? Teoretycznie 100 g kawy ma zaledwie pół kalorii. Jeżeli jesteś na diecie niskokalorycznej, to ta informacja powinna Cię ucieszyć.

Jednak im więcej dodatków do kawy, tym kawa jest bardziej kaloryczna, co nie powinno nikogo dziwić. W tym przypadku ma znaczenie, czy dodajesz mleko odtłuszczone czy tłuste, ile słodzisz, czy jest to rozpuszczalna kawa, czy dodajesz bitą śmietanę, czekoladę, lody lub syrop smakowy.

Ekspresy do kawy pozwolą na samodzielne przygotowanie kawy, z kolei gotowe napoje w znanych kawiarniach wiążą się ze sporą dawką energii, a tym samym zapychaczy. Podam kilka konkretniejszych przykładów, ile kalorii ma kawa (pamiętaj, że są to wartości przybliżone).

  • Klasyczne espresso - 2 kcal (1 kcal w przypadku filiżanki 50 ml)
  • Kawa z mlekiem odtłuszczonym - 12 kcal
  • Kawa z mlekiem tłustym (2%) - 21 kcal
  • Kawa latte - 55 kcal
  • Kawa latte macchiato - 66 kcal
  • Cappuccino - 90 kcal
  • Kawa rozpuszczalna z mlekiem i z cukrem - 113 kcal
  • Karmelowe macchiato - 270 kcal
  • Duża kawa mocha z bitą śmietaną - 363 kcal
  • Orzechowa mocha - 425 kcal
  • Kawki 3w1 - 440 kcal
  • Frappe mocha (mrożona) - 460 kcal

Ile kalorii posiadają dodatki do kawy?

Te złe i winne wyższej kaloryczności dodatki warto sobie przestudiować. Oto przykłady:

  • Mleko 2% około 250 ml - 128 kcal
  • Łyżeczka cukru białego bądź brązowego - 20 kcal
  • 1 słodzik - 1 kcal
  • Mała łyżka miodu - 39 kcal
  • Gałka lodów - 40 kcal
  • 40 ml syropu - 132 kcal
  • Bita śmietana - 145 kcal

Z obliczeń wynika, że latte z podwójnym espresso i mlekiem będzie zawierała około 80 kcal. Teraz policz, ile takich kaw wypijasz w ciągu dnia i dodaj te wartości do siebie.

Kubek kawy z dwoma łyżeczkami cukru dostarczy mniej więcej 44 kcal. Gdy dodasz do tego mleko, to wartość podniesie się o około 40 kcal (przy 200 ml).

Biała kawa bez cukru to około 44 kcal (z mlekiem tłustym przy pojemności kubka 200 ml).

Latte z bitą śmietaną i syropem smakowym to z kolei koło 332 kcal.

Espresso ze szklanką mleka 2%, porcją bitej śmietany i syropem to jeszcze wyższa wartość.

Wiesz już, ile kalorii posiada kawa, zatem przestudiuj kwestię, jak i w czym podawać kawę (poradnik dostępny na naszej stronie).

czarna kawa w przezroczystej filiżance i jej ziarna

Ile kalorii ma kawa - Podsumowanie

Jak widać, sięgając po typowo mleczną kawę z dodatkiem cukru, możesz spodziewać się dobrego smaku, ale i większej ilość kalorii. Zwłaszcza na wspomniany cukier trzeba bardzo uważać, gdyż to w głównej mierze on zwiększa kaloryczność. Zrezygnuj z kawek typu 2w1, gdyż zawartość kawy jest tam znikoma, składa się głównie z cukru, emulgatorów i innych niezdrowych składników.

Która kawa ma najmniej kalorii? Otóż klasyczne espresso, które nie powinno pójść w odstawkę. Pamiętaj, że to nie kawa jest tak na prawdę kaloryczna, lecz wszystkie dodatki do niej. Nie tylko osoby typowo odchudzające się, ale również osoby, którym zależy na zdrowiu, nie powinny pić słodzonych kaw z mlekiem w dużych ilościach (weź pod uwagę także pojemność filiżanki lub kubka i według tego przeliczaj kalorie). Warto również przeczytać nasz poradnik, czy kawa jest zdrowa, w którym znajdziecie plusy i minusy picia tego napoju.

Ostatnią radą jest przejście z cukru na dietetyczny słodzik. Jeżeli nie potrafisz wypić czarnej kawy bez mleka i cukru, to przynajmniej wybierz naturalny słodzik.

Podobnie jak kawa, tak i czarna herbata bez zawartości cukru prawie nie posiada kalorii. Zachęcam także do przemyślenia kwestii picia naparu z ostrokrzewu paragwajskiego, który niesie ze sobą wiele korzyści. Porównanie kawa czy yerba mate znajdziesz w innym naszym poradniku.


Komentarze
Komentarzy: 0

Serwis wykorzystuje pliki cookies na zasadach określonych w polityce prywatności, w szczególności w celach statystycznych i reklamowych. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies prosimy o wyłącznie ich w ustawieniach przeglądarki lub opuszczenie serwisu.

ok, rozumiem